onlyfighters

January 13, 2012

Η συνέντευξη του Θανάση Μιχαλούδη στο taneasou.net . Aπό τα αλώνια... στα σαλόνια της Αμερικής!


Στη Κωνσταντίνα Χριστοδούλου και το taneasou.net έδωσε επίσης συνέντευξη ο Θανάσης Μιχαλούδης πριν πετάξει για Αμερική να κυνηγήσει το όνειρό του στην επαγγελματική πυγμαχία.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη παρακάτω:

Με το Θανάση γνωριστήκαμε στο μέρος που –μέχρι πρόσφατα- αποτελούσε το δεύτερο σπίτι του, το γυμναστήριο του κορυφαίου δάσκαλου και προπονητή kickbox Γιώργου Μάλλιου. Λίγο πριν εγκαταλείψει την Ελλάδα, ακολουθώντας το συμβόλαιο που του άλλαξε τη ζωή, δέχεται να κάνουμε μια συζήτηση σαν να μην συνέβη τίποτα. Με την ίδια άνεση που μια μέρα αποφάσισε να παρατήσει τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο της Πάτρας όπου φοιτούσε για να ασχοληθεί με το kickbox. Σήμερα οι κόποι του δικαιώνονται καθώς απέκτησε ένα συμβόλαιο του οποίου η ιστορία θυμίζει παραμύθι: Μια μέρα ένας κυνηγός ταλέντων , γνωρίζοντας την ιστορία του Γ.Μάλλιου, του ζήτησε να του υποδείξει κάποιο ταλαντούχο αθλητή για να ταξιδέψει δοκιμαστικά στην Αμερική όπου θα προπονούνταν σκληρά για 15 ημέρες. Αν τα κατάφερνε θα εξασφάλιζε ένα 5ετες συμβόλαιο με κορυφαία προπονητική ομάδα και ομάδα management προκειμένου να ασχοληθεί επαγγελματικά με την πυγμαχία. Ο αθλητής αυτός δεν ήταν άλλος από το Θανάση Μιχαλούδη που ταξίδεψε χιλιόμετρα μακριά από την Ελλάδα, δοκιμάστηκε σκληρά και κέρδισε μια χρυσή επαγγελματική ευκαιρία. Με αφορμή αυτή την κρίσιμη στιγμή της καριέρας του τον συναντώ για να του θέσω αποκλειστικά τις ερωτήσεις του Τα Νέα Σου:

-Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η ζωή σου είναι γεμάτη νέα δεδομένα: ‘Ένα επαγγελματικό συμβόλαιο, μια καινούρια ζωή στην Αμερική, αλλαγή σχεδίων σε επαγγελματικό επίπεδο (σ.σ άφησε την επαγγελματική ενασχόληση με το kickbox για να αφοσιωθεί στο box).Πόσο εύκολα ή δύσκολα πήρες την απόφαση να φύγεις;

‘Όταν σου δίνεται μια τόσο σπουδαία ευκαιρία να πετύχεις το όνειρό σου, αυτομάτως έχεις μια επιλογή: να δεχθείς. Εφόσον και ο δάσκαλός μου, Γιώργος Μάλλιος, ήταν δίπλα μου δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή να κάνω πίσω. Δυστυχώς γνωρίζω καλά ότι στην Ελλάδα μια τέτοια ευκαιρία δεν θα υπήρχε. Το μόνο που ίσως με προβλημάτισε ήταν η οικογένειά μου –και ιδίως η μητέρα μου- που θα βρίσκονται τόσα χιλιόμετρα μακριά από εμένα.

-‘Εχεις μόλις επιστρέψει από τις δοκιμαστικές προπονήσεις που έκριναν το μέλλον σου στην Αμερική. Πώς ήταν η ζωή σου εκεί, η καθημερινότητά σου;

Η αλήθεια είναι πως το πρόγραμμά μου ήταν πολύ απαιτητικό. Η προπόνησή μου ήταν πέντε φορές την εβδομάδα επί επτά ώρες σε καθημερινή βάση. Αν θέλεις να σου αναλύσω μάθε ότι ξυπνούσα στις 4 το πρωί για να πάω για τρέξιμο, επέστρεφα για να κοιμηθώ, στη συνέχεια 9 με 12 το πρωί πήγαινα για προπόνηση και το απόγευμα, 5 με 8, βρισκόμουν και πάλι στο γυμναστήριο.

-Χρόνος για προσωπική ζωή υπάρχει μέσα σε αυτό το αυστηρό πρόγραμμα;

Η αλήθεια είναι πως ο ελεύθερος προσωπικός χρόνος είναι ελάχιστος. Εκ των πραγμάτων τις καθημερινές η αφοσίωσή μου είναι στην προπόνηση και στο να αποδώσω τα μέγιστα εκεί. Το σαββατοκύριακό μου είναι ελεύθερο αλλά η κούραση είναι ήδη μεγάλη. Τόσο οι προπονητές όσο και οι managers μου θέλουν να έχω μια ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικές ζωής κι αυτό προσπαθώ να κάνω.

-Φαντάζομαι ότι εσύ και η ομάδα σου έχετε θέσει τωρινούς στόχους. Ποιοι είναι αυτοί και τι ονειρεύεσαι μακροπρόθεσμα;

Ποτέ δεν έλεγα ότι ο στόχος μου είναι να γίνω καλός kickboxer. Πάντοτε έλεγα ότι θέλω να γίνω ο καλύτερος kickboxer. ‘Ετσι λοιπόν και τώρα που αφοσιώθηκαν στην πυγμαχία θέλω να είμαι ο καλύτερος. Δεν εγκαταλείπω την Ελλάδα για να κάνω κάτι λιγότερο από αυτό. Παρά το γεγονός ότι οι προοπτικές αμοιβής είναι πολύ μεγάλες στο εξωτερικό δεν είναι αυτό το δέλεαρ. Πρωταρχικός μου στόχος μακροπρόθεσμα είναι να φτάσω προπονητικά και σε επιδόσεις την κορυφή. Τώρα όσον αφορά σε άμεσα σχέδια, αυτά είναι να γίνομαι καλύτερος μέρα με τη μέρα. Εάν φτάσουμε (σ.σ. μαζί με την ομάδα που τον ανέλαβε) στο επιθυμητό επίπεδο μέσα σε 5-6 μήνες θα αρχίσουμε τους αγώνες.

-Υπάρχει κάτι που θα σε έκανε να ‘’κρεμάσεις τα γάντια’’; ‘Εχεις φανταστεί την ηλικία στην οποία θα συμβεί αυτό;

‘Εχω ήδη σκεφτεί ότι τα 30 είναι η ηλικία που θα ήθελα να σταματήσω ακόμη κι αν δεν είχα πετύχει όλους μου τους στόχους. Θα έχω ήδη πολλά χρόνια στο χώρο, αν όλα πάνε καλά, και οι φθορές του σώματος θα είναι πολλές. Αν έχω αποκτήσει κάποιους σημαντικούς αγώνες και ορισμένα χρήματα που δίνονται σε επίπεδο επαγγελματικής πυγμαχίας θα ήθελα να αποσυρθώ. Πέρα από αυτό, στο μυαλό μου υπάρχουν η οικογένεια και τα παιδία. Πιστεύω πως κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται σε σχετικά νεαρή ηλικία, δεν θα μου άρεσε να απέχω πολύ ηλικιακά από τα παιδία μου. ‘Ισως τότε ανοίξω ένα γυμναστήριο και αφιερωθώ στο άθλημα από ένα άλλο πόστο. (σ.σ στο σημείο αυτό του λέω: βάζω τον τίτλο ‘’Ενας πυγμάχος που θέλει να κάνει οικογένεια;’’. Ο Θανάσης χαμογελά και απαντά: ‘’Ενας πυγμάχος που αγαπά και τη ζωή του’’).

-Ας μιλήσουμε λίγο για τα πράγματα στην Ελλάδα. Πώς βλέπεις εσύ το μέλλον του kickbox στη χώρα μας;

Δυστυχώς αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι τα πράγματα δεν είναι καλά τόσο στο kickbox όσο και στο box.Οι Ομοσπονδίες δεν έχουν την κατάλληλη συμπεριφορά απέναντι στους αθλητές τους. Μιλάμε για αφοσιωμένους αθλητές που διακινδυνεύουν σε κάθε προπόνηση και αγώνα έναν σοβαρό τραυματισμό και οι αρμόδιοι φορείς δεν τους στηρίζουν ηθικά και οικονομικά. Πλέον, ένας αθλητής στην Ελλάδα δεν έχει κίνητρα για να αγωνιστεί πέραν της προσωπικής του αγάπης για το άθλημα.

-‘Εγινε γνωστό ότι στο συμβόλαιό σου υπάρχει ο όρος να μην παίξεις kickbox για όσο θα είσαι αθλητής της πυγμαχίας. Πόσο σου κόστισε αυτό;

Δεν το σκέφτηκα για να πω την αλήθεια. Αγαπώ το kickbox, από εκεί ξεκίνησα και εκεί έχω περάσει τον –μέχρι στιγμής- μεγαλύτερο επαγγελματικό μου χρόνο. Ωστόσο ό,τι είναι στο ρινγκ εμένα μου αρέσει ούτως ή άλλως. Νιώθω ότι είμαι καλύτερος στα πόδια και θα συνεχίσω να τα προπονώ αλλά όλοι το Rocky βλέπαμε μικροί!

- Τί είναι αυτό που θα σε έκανε να πεις ‘’εάν το πετύχω σταματάω’’;

Δεν έχω αυτό το σκεπτικό. Και παγκόσμιο τίτλο να κατακτούσα δεν θα έλεγα ότι αποσύρομαι. Είναι όμορφο πιστεύω να μένεις και λίγο στην κορυφή, εάν φτάσεις ποτέ εκεί. Δεν πιστεύω στους φόβους κάποιων άλλων αθλητών που αποσύρονται για να μην χάσουν κάποιο τίτλο. ‘Αλλωστε, η όποια διάκριση ποτέ δεν μένει στα χέρια ενός αθλητή αιώνια. Πάντα θα υπάρχει κάποιος καλύτερος ή πιο αποφασισμένος. Αυτό που θέλω από εμένα είναι να θέτω υψηλούς στόχους και να δουλεύω σκληρά για να τους κατακτήσω.

- Προπόνηση vs στρατηγική. Ποιο από τα δύο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά. Για μένα όμως καθοριστικό ρόλο παίζει το μυαλό. ‘Οσες στρατηγικές και να καταστρώσει ένας αθλητής, την ώρα που θα μπει στο ρίνγκ για να αγωνιστεί το μυαλό είναι το πολυτιμότερο εργαλείο. Σίγουρα, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η ‘’γωνία’’ του αθλητή (σ.σ ο προπονητής που του δίνει οδηγίες στη γωνία του ρινγκ) και εγώ είμαι πολύ τυχερός που είχα ως ‘’γωνία’’ μου το δάσκαλό μου, Γ.Μάλλιο. Ωστόσο, όπως μου έχει πει και ο ίδιος, πάντα στον αγώνα ο αθλητής είναι μόνος του. Επομένως, το μυαλό του είναι αυτό που θα του φανεί χρήσιμο.

-Υπήρξε κάποια στιγμή εντός ή εκτός του αγωνιστικού χώρου που να είπες ‘’φοβάμαι’’;

Πολλές φορές. Το άθλημα είναι απρόβλεπτο και μπορεί οποιοσδήποτε αντίπαλος να σε τραυματίσει σοβαρά. ‘Οπως έχει πει ο Βαγγέλης Αποστόλου (σ.σ βοηθός του Γ.Μάλλιου) μόνο οι χαζοί δεν φοβούνται σε αυτό το άθλημα. Κυρίως, όμως, τα πράγματα που με φοβίζουν βρίσκονται έξω από το ρίνγκ: έχω πάντοτε την έγνοια των ανθρώπων που αγαπώ. ‘Όταν είχε ένα ατύχημα ο αδερφός μου, για παράδειγμα, ένιωσα έντονα το συναίσθημα του φόβου.

-Υπάρχουν πρότυπα για το Θανάση Μιχαλούδη;

Πρότυπα υπάρχουν και στο χώρο του αθλητισμού και στη ζωή. Πάνω από όλα –αν και το έχω πει πολλές φορές- πρότυπο για μένα ως προπονητής και κυρίως ως άνθρωπος είναι ο δάσκαλός μου, Γ.Μάλλιος. Στο χώρο της πυγμαχίας θαυμάζω ονόματα όπως ο Τζο Φρέιζερ ή ο Τζορτζ Φόρμαν αλλά και κάθε αθλητή που έχει αφήσει τη σφραγίδα του στο άθλημα που υπηρετεί (Μέσσι, Λεμπρόν Τζέιμς κ.α).

-Ακούστηκε ότι στον πρόσφατο αγώνα που είχες εναντίον του Στοφορίδη δεν πήγες διότι προετοιμαζόσουν για την Αμερική και όχι για ιατρικούς λόγους όπως ανέφερε η επίσημη απάντηση. Τι ισχύει;

Η αλήθεια είναι ότι προετοιμαζόμουν κανονικά για τον αγώνα. ‘Όμως μια εβδομάδα πριν παίξω έβγαλα το φρονιμήτη μου και έπαθα μόλυνση. Οπότε άφησα ένα μικρό ερωτηματικό στη συμμετοχή μου. Δύο μέρες πριν τον αγώνα ήρθε η πρόταση και το συμβόλαιο για την Αμερική τα οποία με δέσμευαν για να μην παίξω. Μετά από μια τέτοια εξέλιξη δεν θα μπορούσα να αθετήσω την υπόσχεσή μου και δεν θα το έκανα για κανένα χρηματικό ποσό ούτε αντίπαλο.

-Τι αποτέλεσε ώθηση για εσένα ώστε να φτάσεις εδώ που είσαι σήμερα;

Καταρχάς από 5 χρονών ασχολούμαι με τις προπονήσεις καθώς ήταν και ο πατέρας μου δάσκαλος. Είναι κάτι που αγαπώ και έχω δουλέψει σκληρά για αυτό. Τα τελευταία χρόνια, όμως, που ήρθα στο γυμναστήριο του δάσκαλου ήταν καθοριστικά για την πορεία μου. ‘Ήταν ο άνθρωπος που πίστεψε σε μένα και μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ σοβαρά με το kickbox την εποχή που δεν είχα αποδείξει τίποτα απολύτως. Και φυσικά δεν ξεχνώ ότι εκείνος μου άνοιξε το δρόμο για την Αμερική καθώς χάρη στην εκτίμηση που του έχουν οι άνθρωποι του αθλητισμού και το κύρος που

διαθέτει μου έγινε η πρόταση. Από εκεί και πέρα έχω πολλή πίστη στο Θεό κι αυτό μου δίνει δύναμη. Δεν σου κρύβω βέβαια ότι μου αρέσει και το γεγονός ότι με αγαπούν οι άνθρωποι που με περιβάλλουν. Είτε με ξέρουν πολύ είτε λίγο μου συμπαραστέκονται στους αγώνες και θέλουν να νικήσω. Αυτό για μένα είναι σπουδαίο να το εισπράττω.

Κλείνοντας δεν θέλω να παραλείψω τα ονόματα των Μπάμπη Παπαδόπουλου και Βαγγέλη Αποστόλου που συνέβαλαν και αυτοί (ως βοηθοί προπονητές) στην μέχρι τώρα πορεία μου. Ο Γρηγόρης Μάλλιος πίστεψε επίσης πολύ σε μένα και με καθοδήγησε με διορατικότητα στο management. Αν προσθέσω και την οικογένειά μου τότε θα έχω ευχαριστήσει πραγματικά όλους τους ανθρώπους που με στήριξαν στην Ελλάδα.

-Στο κλείσιμο της συζήτησής μας ο δάσκαλος μας διακόπτει για να δει τι συμβαίνει καθώς δεν του άρεσαν ποτέ οι συνεντεύξεις. Κυρίως γιατί πιστεύει πως δεν πρέπει ‘’να παίρνουν τα μυαλά των αθλητών αέρα’’. Βρίσκω, λοιπόν, την ευκαιρία να τον ρωτήσω πώς βλέπει το συμβόλαιο του Θανάση:

(Γ.Μάλλιος) Είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία του γυμναστηρίου το γεγονός ότι ο Θανάσης κέρδισε μια ευκαιρία για να ασχοληθεί με την επαγγελματική πυγμαχία στην Αμερική.

-Δεν στεναχωρηθήκατε δάσκαλε που ένας τόσο καλός αθλητής τον οποίο εσείς αναδείξατε φεύγει;

Είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος για την εξέλιξη του μαθητή μου. Εφόσον πρέπει να φύγει για το καλό του δεν μπορώ παρά να χαίρομαι. Η ευκαιρία που του δίνεται είναι μοναδική, είναι μια προοπτική που δεν την είχε κανένας ‘Ελληνας αθλητής.

-Μπορείτε να κάνετε κάποια πρόβλεψη για την πορεία του Θ. Μιχαλούδη;

Είμαι σίγουρος ότι η πορεία του θα είναι πολύ καλή και ότι πηγαίνει στην Αμερική για να πετύχει.

FACTS
ΟΝΟΜΑ: Θανάσης Μιχαλούδης
RING NAME: Lottatore
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Βαρέων βαρών
BORN: 24/10/1988 στην Καβάλα
FIGHTS: 25
WINS:21
LOSSES:4
K.O:16
Προπονείται από 5 ετών (σε παγκράτιο και kickbox) με προπονητές τον πατέρα του, Κώστα Μιχαλούδη, τους Σ.Ζαχόπουλο, Α.Χατζηιωαννίδη και Π.Βασιλικό

2008-2011: προπονητής του είναι ο κορυφαίος στο είδος του Γιώργος Μάλλιος
2010: Συμμετέχει και κερδίζει στη διοργάνωση It’s Showtime 44-Athens
Στις προπονήσεις του στο box δεν δυσκολεύτηκε λόγω του παρελθόντος που είχε στο kickbox. Οι παρατηρήσεις του προπονητή του Γ.Μάλλιου στο box είναι ίδιες με το team του εξωτερικού!