onlyfighters

May 04, 2012

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ μιλά για το Χάλκινο μετάλλιο στο Ju Jitsu Open de Paris!


Oι παγκόσμιες, πανευρωπαϊκές και πανελλήνιες διακρίσεις του Σπύρου Μαργαριτόπουλου στο καράτε είναι σε όλους μας γνωστές. Στη συνέντευξη όμως που θα ακολουθήσει θα μάθετε για τη διάκρισή του σε ένα από τα πιο δύσκολα τουρνουά Ju Jitsu στον κόσμο, σε αυτό του Open de Paris! 

Αυτό που αποκόμισα εγώ από τον Σπύρο Μαργαριτόπουλο είναι αυτό που πάντα πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω. Ο δουλευταράς, ικανός και αυτόφωτος άνθρωπος με αξία και ταλέντο, ότι δυσκολία και να συναντήσει στον δρόμο του στο τέλος θα βρει τον τρόπο και θα αναδειχτεί. Είναι ένα παράδειγμα για το πως η υπομονή, η επιμονή σε συνδυασμό με αυτό το ξεχωριστό που έχουν κάποιοι άνθρωποι, τους κάνει να αναδεικνύονται και να τοποθετούνται κάπου ψηλά.
Χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον Σπύρο Μαργαριτόπουλο και αυτή είναι η συνέντευξή στον Βάιο Μπρουζιώτη αποκλειστικά για το OnlyFighters.

Bάιος Mπρουζιώτης: ''Σπύρο χαίρομαι πολύ για τη συνέντευξη που δέχτηκες να κάνουμε και πάω απευθείας στο ζουμί. Πες μου για τους αγώνες σου στο Ju Jitsu Open de Paris, όπου κατέκτησες την τρίτη θέση και πήρες το χάλκινο μετάλλιο για την Ελλάδα!''

Σπύρος Μαργαριτόπουλος: ''Βάιε χαίρομαι και εγώ πολύ για αυτή την πρώτη μου συνέντευξη στο OnlyFighters και θα σου μιλήσω απευθείας για το πως εξελίχθηκαν τα πράγματα στο τουρνουά. Καταρχάς για να δώσω στον κόσμο να καταλάβει οι αγώνες μας εκεί ήταν ju jitsu fighting system και χωρίζονταν σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος είχαμε χτυπήματα από όρθια θέση, στο δεύτερο μέρος είχαμε ρίψεις-judo και στο τρίτο είχαμε πάλη στο έδαφος.''

''Στον πρώτο μου αγώνα λοιπόν έπαιξα με Γάλλο αντίπαλο μέλος της εθνικής ομάδας της χώρας του, τον οποίο κέρδισα σχετικά εύκολα. Στον δεύτερο αγώνα έχασα από Ρώσο αντίπαλο που πήρε τελικά και το χρυσό μετάλλιο. Στον τρίτο αγώνα έπαιξα πάλι με Γάλλο, ο οποίος με ταλαιπώρησε πάρα πολύ, αλλά τελικά τον νίκησα. Στον τέταρτο αγώνα πάλι Γάλλος απέναντί μου, τον οποίον και αυτόν τον κέρδισα σχετικά εύκολα. Στον τελικό για το χάλκινο μετάλλιο έπαιξα με Γερμανό αντίπαλο, του οποίου και επικράτησα με σκορ 7-5 παίζοντας με πολύ τακτική. Γενικά προσπαθούσα να κρατάω τους αγώνες μου στο πρώτο μέρος, όπου λόγω καράτε είναι το δυνατό μου σημείο.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Για ποιό λόγο έκανες την ήττα από τον Ρώσο που μάλλον σου στέρησε και την πρώτη θέση; Συνολικά ήταν καλύτερος από σένα;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Κοίτα Βάιο, γενικά είναι καλύτερος, πιο ολοκληρωμένος, παίζει καλύτερο έδαφος από μένα. Εγώ είμαι πολύ καλύτερος στο όρθιο παιχνίδι, να σκοράρω με χτυπήματα, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι και εκεί αυτός δεν ήταν πολύ καλός. Ήταν ο καλύτερος από όσους έπαιξα και συγκεκριμένα η ήττα μου οφείλεται σε τρεις λόγους.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Σε ποιούς;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Ο πρώτος είναι πως δεν μου δώθηκε ένα ippon στο πρώτο μέρος από τους διαιτητές στο τελευταίο λεπτό που θα μου έδινε 2 έξτρα πόντους ,χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν μου το δίνανε θα νικούσα, αλλά ίσως βοηθούσε.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Ο δεύτερος;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Ο δεύτερος λόγος είναι πως όταν ο διαιτητής μας πάγωσε στο έδαφος, δηλαδή μας σταμάτησε στις θέσεις που ήμασταν για να δώσει μια ποινή σε κάποιον από μας, ο αντίπαλός μου πολύ έξυπνα πέρασε την ποδοκνημική μου κάτω από τη μασχάλη του. Παρότι έδειξα στον διαιτητή ότι αυτή η κίνηση έγινε μετά το πάγωμα (sono mama), δεν με άφησε να βγάλω το πόδι μου. Έτσι όταν ο διαιτητής είπε συνεχίστε (yoshi), μου έκανε εξάρθρωση στην ποδοκνημική και με υποχρέωσε ,παρότι το προσπάθησα αρκετά να ξεφύγω, να κάνω tap και να πάρει 3 βαθμούς.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Και τί άλλο έφταιξε;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Με όλα αυτά είχαμε φτάσει να είμαστε στο σκορ ισόπαλοι 12-12 και εκεί σε μία φάση καταφέρνει να με συγκρατήσει στο έδαφος 12 δευτερόλεπτα πριν τη λήξη του αγώνα. Ο κανόνας λέει πως αν ο αντίπαλος σου σε συγκρατίσει 15 δεύτερα παίρνει 2 βαθμούς. Εγώ έκανα το λάθος και προσπαθούσα να ξεφύγω από την κράτημά του και έτσι ο χρόνος κυλούσε εις βάρος μου. Δεν σκέφτηκα να κάνω tap να πάρει 3 βαθμούς και να είμαστε πάλι όρθιοι ώστε από εκεί να έχω την ευκαιρία να πάρω 4 βαθμούς και έτσι να κέρδιζα το ματς.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Οι δικοί σου πόντοι προήλθαν κυρίως από την όρθια μάχη να υποθέσω, ενώ εκείνος εκμεταλλεύτηκε την υπεροχή στο έδαφος;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Ναι αυτός πήρε κυρίως το έδαφος και έναν βαθμό από ρίψη. Εγώ πήρα όλους τους πόντους από τα χτυπήματα στην όρθια μάχη. Είναι πιο ολοκληρωμένος σαν παίχτης και γι’αυτό πήρε και το τουρνουά. Δεν ξέρω αν θα τον νικούσα, αλλά το σκόρ ήταν κοντά. 14-12 έχασα.''


Β. Μπρουζιώτης: ''Είχε ξανά ποτέ διάκριση η Ελλάδα στο συγκεκριμένο Open στο παρελθόν με κάποιο μετάλλιο;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Όχι ποτέ. Αυτό ήταν το πρώτο μετάλλιο για την Ελλάδα!''

Β. Μπρουζιώτης: ''Συνεχώς ακούω και μαθαίνω για μετάλλια σε διάφορα τουρνουά, αλλά πόσο δύσκολο αλήθεια είναι αυτό το συγκεκριμένο;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Αυτό Βάιε και το λέω ειλικρινά, όλοι βασικά το λένε, είναι το πιο δύσκολο τουρνουά ju jitsu. Είναι ένα από τα τουρνουά του ranking list και με αυτή μου την επιτυχία πήρα και ranking. Αν συνεχίσω να πηγαίνω έτσι καλά, μπορώ να παίξω στα world games και στα sport accord games.''

B. Mπρουζιώτης: ''Ήταν η πρώτη σου φορά που συμμετείχες σ’αυτό;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Ναι ήταν η πρώτη μου φορά. Πέρυσι δεν συμμετείχα. Από διεθνή τουρνουά στο ju jitsu έχω παίξει πριν από αυτό μόνο σε ένα, στο Ευρωπαϊκό του 2011 στη Σλοβενία, όπου βγήκα πέμπτος. Έχασα δηλαδή στον τελικό για το χάλκινο μετάλλιο.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Εσύ Σπύρο όμως έχεις γίνει κυρίως γνωστός στο κοινό των μαχητικών αθλημάτων στην Ελλάδα από την ενασχόλησή σου με το καράτε. Είσαι καρατέκα. Και μάλιστα όχι ένας απλός αθλητής. Ακριβώς το αντίθετο. Ανήκεις στην ελίτ του αγωνίσματος και στις σπάνιες περιπτώσεις αθλητών που καταφέρνουν επί σειρά ετών να είναι οι καλύτεροι στην Ελλάδα. Η πορεία των δέκα τελευταίων ετών με μόνιμες πρώτες θέσεις και Χρυσά μετάλλια στην κατηγορία των +84 κιλών στην Ελλάδα νομίζω μιλά από μόνη της. Έτσι δεν είναι;''


Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Παίρνω το Χρυσό μετάλλιο στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ανδρών στο καράτε τα τελευταία δέκα χρόνια, είμαι ο μόνιμος πρωταθλητής Ελλάδος εκτός από πέρυσι που συνέβη μια άτυχη στιγμή. Στο ενεργητικό μου έχω ακόμα 3 παγκόσμια και 5 ευρωπαϊκά μετάλλια και πάρα πολλά βαλκανικά.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Υπάρχει στην Ελλάδα ανάλογη περίπτωση με τη δική σου με τέτοια διάρκεια στις επιτυχίες; Εϊσαι σπάνια περίπτωση!''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Ναι σίγουρα αλλά και ο Δημήτρης Τριανταφύλλης και ο Κώστας Παπαδόπουλος έχουν ανάλογες και καλύτερες διακρίσεις από μένα.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Μου είπες και έτσι ξέρω, ότι παρότι βγήκες πρώτος στο πανελλήνιο πρωτάθλημα καράτε η ελληνική ομοσπονδία δεν θα σε στείλει φέτος ως εκπρόσωπο της Ελλάδος στο προσεχές ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί συμβαίνει αυτό; Δε σου κρύβω ότι στα αυτιά μου ακούγεται παράξενο.''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Είμαι στην εθνική αντρών απ’τα 18 μου χρόνια. Σε αυτό το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δεν θα συμμετάσχω, δεν με βάλανε στην ομάδα. Ίσως πάρουν το παιδί που βγήκε δεύτερο και που νίκησα στον τελικό με 7-2. Δεν γνωρίζω σίγουρα. Γενικά πάντως στην ομάδα μπορούν να πάρουν και άτομα που δεν παίξανε στο πανελλήνιο, όπως πήρανε για το βαλκανικό.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Εσένα όμως συγκεκριμένα γιατί δε σε πήρανε, απ'τη στιγμή που πέρα απ’την περυσινή συμμετοχή σου, είσαι ο μόνιμος πρωταθλητής Ελλάδος;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Για κάποιο λόγο δεν με βάζουν στην ομάδα. Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε περισσότερα. Απλά αυτό που έχω να πω είναι ότι από την πλευρά μου ότι πρόβλημα υπήρχε έχει λυθεί και δεν υπάρχει καμμία τιμωρία ή παράβαση που να μου στερεί το δικαίωμα να αγωνιστώ με τα χρώματα της χώρας μου. Παρ’όλα αυτά η ομοσπονδία προτιμά να μην με συμπεριλαμβάνει στην ομάδα.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Εσύ από την πλευρά σου και εφόσον σου ζητηθεί, είσαι πρόθυμος να συμμετάσχεις;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Αν με χρειαστεί η ομάδα θα είμαι εκεί να αγωνιστώ και αν θέλει η ΕΛΟΚ να με συμπεριλάβει, είμαι έτοιμος όπως πάντα.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Οι επόμενοι στόχοι σου Σπύρο ποιοί είναι;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Οι επόμενοι στόχοι είναι το Scandinavian Ju Jitsu Open στη Σουηδία στις 19 Μαΐου, το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα wado ryu karate στην Χαλκίδα το Σεπτέμβρη, το παγκόσμιο πρωτάθλημα ju jitsu τον Οκτώβρη και πιθανότατα το Banzai Karate Cup την περίοδο του Σεπτέμβρη-Οκτώβρη κάπου εκεί.''


Β. Μπρουζιώτης: ''Αυτό το μετάλλιο που θα ήθελες να το αφιερώσεις;''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Το συγκεκριμένο μετάλλιο το αφιερώνω στον αδερφό μου τον Δημήτρη Μαργαριτόπουλο που με στήριξε όσο κανείς στο ju jitsu, στην γυναίκα μου και την οικογένειά μου. Θέλω να ευχαριστήσω την Κάκια Λυμπέρη και τον Ερμή Δημητρόπουλο για την βοήθειά τους στο judo και στο έδαφος. Επίσης τον Γιάννη Κωστικιάδη που είναι ο προπονητής της φυσικής μου κατάστασης. Επίσης ευχαριστώ την ΕΦΕΟΖΖ για την στήριξη που δείχνει στους αθλητές και τον καλό προγραμματισμό που έχει. Μεγάλο ευχαριστώ στον Μόρφη Καρνέση και τον Γιάννη Μπάλα που είναι πίσω από εθνικούς και διεθνείς αγώνες ju jitsu.''

''Τέλος θέλω να δώσω τις ευχαριστίες μου στον κύριο Χρήστο Γιώτη και τα μπαχαρικά Captain’s που μου δίνουν τη δυνατότητα να αγωνίζομαι σε τέτοια τουρνουά. Eπίσης την εταιρεία firt tech για την προσφορά της με εξοπλισμό νανοτεχνολογίας που ήταν μια έξτρα βοήθεια για εμένα.''

Β. Μπρουζιώτης: ''Για το τέλος θα ήθελα ελεύθερα Σπύρο να μου εκθέσεις τις σκέψεις σου!''

Σ. Μαργαριτόπουλος: ''Στο χώρο του καράτε νιώθω μεγάλη ικανοποίηση και ιδιαίτερη χαρά για την πρώτη μου θέση στο Ishoj Kumite Cup της Δανίας και την πρώτη θέση στο Swedish Open. Γενικά διανύω την πιο καλή μου φάση προπονητικά. Το κορμί μου και το μυαλό μου είναι 100% όπου και αν παίζω. Είμαι πολύ χαρούμενος που πέτυχα αυτή τη διάκρικη στο Ju Jitsu Open de Paris γιατί είναι πολύ σημαντικό για μένα λόγω των προβλημάτων με την εθνική ομάδα καράτε και την ΕΛΟΚ καθώς μπόρεσα να διακριθώ σε ένα άλλο δύσκολο μαχητικό άθλημα. Νιώθω κάπως δικαιωμένος και ανακουφισμένος.''

''Τέλος θέλω να ευχαριστήσω εσένα Βάιε για την ευκαιρία που μου έδωσες να μιλήσω για την επιτυχία μου μέσα από το OnlyFighters.''

Εγώ από τη μεριά μου θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τον Σπύρο Μαργαριτόπουλο για μια ωραία και αληθινή συζήτηση που είχαμε.