onlyfighters

October 09, 2011

Η ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΖΑΜΠΙΔΗ


Αποκλειστική συνέντευξη στο Μπάμπη Παπαφιλιππάκη και την zougla.gr έδωσε ο Μιχάλης Ζαμπίδης πριν από τον νικηφόρο αγώνα με τον Danila Utenkov στην Κύπρο και την αναδημοσιεύουμε εδώ στο ONLY_FIGHTERS.

H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«Όταν θέλεις κάτι πολύ όλο το σύμπαν συνωμοτεί να σε βοηθήσει να το αποκτήσεις» αναφέρει ένα γνωμικό του Βραζιλιάνου συγγραφέα, Πάουλο Κοέλιο, που ταιριάζει …γάντι στον Μιχάλη Ζαμπίδη ή αλλιώς του «Iron Mike», όταν ανεβαίνει στο ρινγκ.

Το 1992, όταν το kick boxing ήταν παντελώς άγνωστο στο ελληνικό κοινό, ένας 12χρονος τότε μπόμπιρας ονειρευόταν τη μέρα που θα καταξιωθεί στη συγκεκριμένη πολεμική τέχνη.

Πολλοί τον αποθάρρυναν, λέγοντάς του «άστο δεν έχει μέλλον». Εντούτοις αυτός άκουγε μονάχα τη φωνή της καρδιάς του, η οποία εν τέλει δεν τον διέψευσε.

Προπονήθηκε σκληρά και στα 20 του χρόνια έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να κάνει το μεγάλο βήμα. Σε έναν αγώνα στην Αυστραλία κέρδισε στο 10ο γύρο με νοκ-άουτ έναν Τούρκο, τότε παγκόσμιο πρωταθλητή, βλέποντας τις μεγάλες πόρτες του kick boxing να ανοίγουν διάπλατα γι΄αυτόν.

Η συνέχεια του είναι λίγο έως πολύ γνωστή, με τον έναν τίτλο να διαδέχεται τον άλλο, έχοντας σε 166 παιχνίδια 147 νίκες, μόλις 19 ήττες και 85 νοκ-άουτ.

Ο «Iron Mike», σε αποκλειστική του συνέντευξη στη zougla.gr, αναφέρθηκε στη μεγάλη του αγάπη, το kick boxing, τονίζοντας ότι είναι κομμάτι ψυχής του, μίλησε για τον αυριανό αγώνα του με τον Ρώσο πρωταθλητή Danila Utenkov στη Λεμεσό, ενώ αναφέρθηκε και στη θριαμβευτική νίκη του επί του Τούρκου, Ali Gunyar στο Iron Challenge 2, τον περασμένο Μάρτη στο ΣΕΦ.

Παράλληλα ο Παγκόσμιος πρωταθλητής μίλησε για τη μη υποστήριξη της Πολιτείας στην προσπάθειά του, για την αγάπη που εισπράττει από τον κόσμο, καθώς και για τα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματά του.

Αναλυτικά:

-Ασχολείσαι με το kick boxing από το 1992, όταν η συγκεκριμένη πολεμική τέχνη ήταν παντελώς άγνωστη στην Ελλάδα. Πώς αισθάνεσαι που έχεις βοηθήσει στην ανάδειξη αυτού του αθλήματος;


«Αισθάνομαι σίγουρα δικαιωμένος, καθώς τα στατιστικά δείχνουν ότι το kick boxing έχει ραγδαία άνοδο. Στα περισσότερα γυμναστήρια πλέον διδάσκεται το συγκεκριμένο άθλημα, έχει αναγνωριστεί από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, και γίνονται αρκετά πανελλαδικά πρωταθλήματα. Αυτό το γεγονός είναι πολύ τιμητικό για μένα, καθώς αισθάνομαι ότι έχω βοηθήσει αρκετά στην ανέλιξη του».

-Πώς αισθάνεσαι που έχεις αποκτήσει χιλιάδες θαυμαστές που σε ακολουθούν πιστά και σε υποστηρίζουν στους αγώνες σου;


«Αυτό το γεγονός αποτελεί για μένα τεράστια ηθική ικανοποίηση. Είναι πολύ όμορφο να νιώθεις την ενέργεια του κόσμου και να αναγνωρίζονται οι θυσίες, που έχεις κάνει. Εντούτοις παράλληλα αποτελεί κι ένα επιπρόσθετο βάρος. Κι αυτό γιατί παύεις να αγωνίζεται για τον εαυτό σου και για τους δικούς σου ανθρώπους, καθώς υπάρχει κι άλλος κόσμος που περιμένει από σένα να δώσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων σου».

-Για σένα το kick boxing τι είναι; Είναι τρόπος ζωής;

«Όπως το λες είναι. Για μένα το kick boxing είναι τρόπος ζωής. Είναι κομμάτι της ψυχής μου. Όπως θα φάω και θα κοιμηθώ, έτσι ξέρω ότι θα κάνω προπονήσεις κάθε ημέρα. Να ξεχάσω να φάω μπορεί, να μην ανέβω στο ρινγκ όμως δεν γίνεται».

-Έχεις υποστήριξη στην προσπάθειά σου από την Πολιτεία;

«Η Πολιτεία έχει πάντα τα δικά της προβλήματα και ειδικά τώρα που υπάρχει η οικονομική κρίση. Οπότε μοιραία δεν έχω υποστήριξη από αυτήν. Ευτυχώς έχω μία εξαιρετική ομάδα που δουλεύουμε μαζί και δόξα τω θεώ, όλα πάνε καλά».

Όπως είχες ονειρευτεί κατάφερες να ανοίξεις το «ZAMBIDIS CLUB» στη Γλυφάδα, όπου προπονούνται αρκετά νέα παιδιά. Πιστεύεις ότι θα καταφέρει να αναδείξεις το διάδοχο σου;

«Μακάρι να συμβεί αυτό. Πάντως εμένα μου αρέσει περισσότερο που στο γυμναστήριο μου στη Γλυφάδα έρχονται πολλοί άνθρωποι, που ποτέ δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ασχοληθούν με αυτό το άθλημα. Αισθάνομαι περήφανος που προσφέρω υγεία στον κόσμο. Βέβαια υπάρχουν και πολλά νέα παιδιά με ταλέντο, τα οποία όμως πρέπει να ρίξεις σιγά σιγά στα… βαθιά. Το σημαντικότερο για μένα είναι το παιδί να έχει σωστή αντίληψη. Δεν έχει σημασία η σωματική διάπλασή του. Θέλω όμως να αναφέρω ότι, μετά τη Γλυφάδα, θα ανοίξω κι ένα γυμναστήριο και στην Αγία Παρασκευή, το οποίο εύχομαι να πάει εξίσου καλά όπως το πρώτο».


Τί θα συμβούλευες ένα νέο παιδί που θέλει να ασχοληθεί με το kick-boxing, που ονειρεύεται να σου μοιάσει;

«Βλέπω στα μάτια αρκετών παιδιών που έρχονται στο γυμναστήριο μου στη Γλυφάδα, ότι θέλουν να ακολουθήσουν το βήματά μου. Εγώ από την πλευρά μου τα συμβουλεύω ότι αν έχουν αγάπη και πάθος γι’ αυτό που κάνουν, αργά ή γρήγορα θα το πετύχουν. Άλλωστε και εγώ όταν ξεκινούσα το kick boxing το 1992, έλεγα ότι θα φτάσω ψηλά και το πέτυχα. Απλά χρειάζονται τα νέα παιδιά να έχουν τα κατάλληλα ερεθίσματα από τους σωστούς ανθρώπους, για να μάθουν να κάνουν τα πάντα σωστά».

-Μπορεί να φανταστείς τον εαυτό σου μακριά από τα ρινγκ;

«Κοίτα να δεις, κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό. Όσο όμως αισθάνομαι δυνατός και καλός σε αυτό που κάνω, προκειμένου να είμαι αντάξιος των προσδοκιών θα μάχομαι. Κάποια ημέρα όμως ξέρω ότι θα ξυπνήσω και θα πω στον εαυτό μου "φτάνει"».

-Στον αγώνα σου στο Iron Challenge 2 με τον Ali Gunyar, τον περασμένο Μάρτιο, βρέθηκαν στο ΣΕΦ περίπου 7.000 θεατών, ενώ στη συγκεκριμένη αναμέτρηση υπήρχε και τηλεοπτική κάλυψη. Πως αισθάνθηκες που τόσα χιλιάδες μάτια έβλεπαν τη «μονομαχία» σου με τον Τούρκο;

«Ομολογώ ότι η διαχείριση για μένα ήταν λίγο δύσκολη, καθώς υπήρχε αρκετό άγχος, διαφορετικό από αυτό που έχω όταν αγωνίζομαι σε άλλη χώρα. Μου πήρε λίγο χρόνο για να πιστέψω ότι τόσο κόσμος βρέθηκε στο ΣΕΦ και το ότι αρκετοί χιλιάδες παρακολούθησαν τον αγώνα μου από την τηλεόραση. Ήταν τέλειο συναίσθημα και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ο κόσμος αγκάλιασε την προσπάθειά μου. Επίσης είμαι ευτυχισμένος, καθώς πλέον μπορώ να παίζω στην Ελλάδα και δεν χρειάζεται να ξενιτεύομαι για να δώσω αγώνες. Θα πρέπει να αναφέρω πάντως ότι πολύ σύντομα, θα γίνει τo Iron Challenge 3, καθώς η συγκεκριμένη διοργάνωση είχε τεράστια επιτυχία».

-Το Σάββατο (1/10) έχεις αγώνα κόντρα στον Ρώσο πρωταθλητή, τον Danila Utenkov στη Λεμεσό της Κύπρου. Μίλησε μας για αυτήν τη «μονομαχία».

«Ο Danila είναι ένας σκληρός αντίπαλος, όπως άλλωστε και όλοι οι Ρώσοι. Το δυνατό του σημείο είναι το μποξ, όμως έχω μελετήσει με την ομάδα τα αδύναμά του σημεία και περιμένω με ανυπομονησία να χτυπήσει το «καμπανάκι» και να αρχίσει ο αγώνας. Όπως προανέφερα έχουμε «ακτινογραφήσει» τον αντίπαλό μου, προκειμένου την ημέρα του αγώνα να είμαι προετοιμασμένος, και να έχω πάρει τις πιθανότητες με το μέρος μου για τη νίκη».

Σίγουρα θα περιμένεις την υποστήριξη του κυπριακού κοινού στον αγώνα σου με τον Danila Utenkov στη Λεμεσό.

«Στην Κύπρο με κάνουν να αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου. Απ’ ότι μαθαίνω και στη Μεγαλόνησο ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο άθλημα και ελπίζω να έρθει στο κλειστό γήπεδο του Απόλλωνα για να δει από κοντά την προσπάθειά μου. Είναι πολύ σημαντικό όμως το γεγονός ότι ο αγώνας μου θα μεταδοθεί ζωντανά από την ιστοσελίδα www.kickboxinglive.com, κι έτσι θα μπορούν να με παρακολουθήσουν και από άλλα κράτη».