onlyfighters

September 30, 2011

ΜΠΑΖΙΝΑΣ - ΦΙΛΑΘΛΟΣ - ΜΜΑ : ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ


Σαν κάτοχος του ONLY_FIGHTERS θεωρώ πως οφείλω να υπερθεματίσω στο άρθρο του Πέτρου Πολυχρονίδη στο lordofrings.gr που επιτέλους βάζει τα πράγματα στη θέση τους σχετικά με το άρθρο του Ηλία Μπαζίνα στην εφημερίδα φίλαθλος για το ΜΜΑ που έκανε τον γύρο του διαδικτύου.

Ακριβώς ένα τέτοιο άρθρο με αυτό το πνεύμα γραφής ήμουν έτοιμος να γράψω και εγώ από την αμέσως επόμενη μέρα των απαράδεκτων απαντήσεων (και καλά) από sites και blogs σε μια δημοσιογραφάρα του αθλητισμού στην Ελλάδα, όπως Ηλίας Μπαζίνας. Άρθρα που συνήθως με περισσή αναίδεια ξεχείλιζαν από κομπορυμοσύνη και αυθάδεια απέναντι σε έναν -όπως λέει και ο Πέτρος Πολυχρονίδης ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ- με κεφαλαία γράμματα. Ασυγχώρητη έλλειψη σεβασμού σε μια τέτοια προσωπικότητα του έντυπου ελληνικού αθλητικού τύπου. Τελεία.

Από κει και πέρα σας παραθέτω το άρθρο που ανέβηκε στην ιστοσελίδα lordofrings.gr και αντιπροσωπεύει ΑΠΟΛΥΤΑ και τη θέση του ONLY_FIGHTERS.

Γράφει ο Πέτρος Πολυχρονίδης :

''
Τις τελευταίες μέρες, σαν λιακάδα στη βόρεια Σκωτία, εμφανίστηκαν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του LOR καμιά δεκαριά e-mail με τον ίδιο πυρήνα θεματολογίας.

Αν τα ένωνα όλα μαζί θα έβγαινε το εξής...

“Είδατε τι έγραψε αυτό ο Μπαζίνας στο Φίλαθλο; Γράψτε του του άσχετου να μάθει τι είναι ΜΜΑ.

Πείτε του να μην μιλάει άμα δεν ξέρει, ο άσχετος. Ταπεινώστε τον με επιχειρήματα εσείς που ξέρετε
;”

Σοκ... χωρίς δέος (ακόμα)

Έμεινα άναυδος, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν είχα το χρόνο να διαβάσω, ποιο ήταν αυτό το... (υποτίθεται) βδέλυγμα που είχε γράψει ο Ηλίας Μπαζίνας στη μόνιμη αρθρογραφία του στην εφημερίδα Φίλαθλος.


Ο συνεργάτης μου ο Γιώργος ο Λιονάκης, που έχει καλύτερα αντανακλαστικά απ' τα δικά μου, είχε ήδη δημοσιεύσει μια απάντηση στο LOR.

Μια μέρα μετά, κατάφερα να περισέψω δέκα λεπτά από το χρόνο μου, για να πιάσω το μίτο της ιστορίας και να τον ακολουθήσω.

Διάβασα τα άρθρα του κ.Μπαζίνα. Διάβασα την τοποθέτηση του συνεργάτη μου, διάβασα και άλλες τοποθετήσεις και...

...δεν κρατήθηκα να μην απαντήσω στους αναγνώστες μας, που μπήκαν στον κόπο να στείλουν τα... απαιτητικά (για δικαιοσύνη)
e-mails. Απλά απαντώ συνολικά εκφράζοντας την δική μου άποψη.

Μια άποψη που δεν εκφράζει απαραίτητα το
LOR, ούτε απαραίτητα τους συνεργάτες μου, αφού έχω υποσχεθεί ελευθερία λόγου και διαβάζω πάντα με ανοιχτό μυαλό τις δικές τους τοποθετήσεις, ακόμη και αν δεν συμφωνώ.

Ταπεινά

Κατ'αρχάς η λέξεις “ταπεινώστε” και Ηλίας Μπαζίνας”, στην ίδια φράση, στο δικό μου το μυαλό χωρούν μόνο ως εξής:

Στον ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
(όλα κεφαλαία, όχι μόνο το Δ) Ηλία Μπαζίνα, ακόμη και αν ποτέ μου δεν τον συνάντησα, σκύβω “ΤΑΠΕΙΝΑ” το κεφάλι.

Ακόμη και αν δεν ήμουν αναγνώστης του από το 1994, πάλι το ίδιο θα έγραφα, για τον “Ηλία του Φιλάθλου”.

Όχι απλά δημοσιογράφος. Στα δικά μου μάτια, λόγιος, ηθικός, πολυεπίπεδος, καταρτισμένος και πάνω από όλα, βγαλμένος από μια εποχή που δεν έζησα, γεμάτη αβρότητα, αρχές και ήθος.


Αυτό φυσικά δεν τον κάνει Πάπα, της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Ούτε του δίνει αναντίρρητα δίκιο σε κάθε λέξη του, οπότε δέχομαι ότι το άρθρο του για τους “γορίλες” των ΜΜΑ ενόχλησε.

Εμένα... δεν με ενόχλησε καθόλου. Ο Ηλίας Μπαζίνας, γράφει απλά, ελληνικά και κατανοητά, το αυτονόητο για τον Έλληνα αναγνώστη.

Να 'ξηγηθούμε λοιπόν...

Ένα από τα κουσούρια του Έλληνα, είναι η ημιμάθεια. Εγώ θα προσθέσω και την πλασματική ταχυμάθεια (αν μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν τέτοιο όρο).

Επειδή για παράδειγμα, έχω δει 100 αγώνες του
UFC στο internet και έχω νοικιάσει 15 DVD του Pride στο video-club μου, είμαι ειδικός ΜΜΑολόγος.

Πήγα και είδα τα τέσσερα-πέντε event που έγιναν σε κλουβί. Άρα; Έχω πάρει και το πτυχίο μου;

Ανοησίες. Αν υποθέσουμε ότι στην Ελλάδα ασχολούνται συνολικά 3.000 άνθρωποι με τις ΜΜΑ, μόλις 50 με 100 άτομα έχουν πλήρη γνώση του αντικειμένου.

Κυρίως αθλητές, προπονητές και κάποιοι σκληροπυρηνικοί οπαδοί, που βλέπουν αγώνες ΜΜΑ από πλατείες στο Ανατολικό Τιμόρ, μέχρι το (must see αν είσαι ψαγμένος) Bellator.

Σαφέστατα εγώ (που βλέπω ΜΜΑ στο youtube) και ο Ηλίας Μπαζίνας, δεν ανήκουμε σε αυτή την κατηγορία.
Οι περισσότεροι βλέπουμε το main event του UFC μια Κυριακή πρωί και κάνουμε forward το video για να δούμε την υποταγή, στο ματς που διαβάσαμε ότι... έγινε υποταγή.

Δεν γίναμε ξαφνικά, ειδήμονες των MMA, που ρίχνουμε τον “λίθο” απερίσκεπτα στους... άσχετους Μπαζίνες αυτού του τόπου. Θύματα της μόδας είμαστε το 95% των MMA fans.


Γορίλες

Εμένα δεν με πείραξε ο όρο Γορίλας, που χρησιμοποιήθηκε για τον Brock Lesnar και τον Cain Velasquez. Αφενός μεν γιατί δεν είμαι κανένας απ' τους δύο.

Αφετέρου όμως δεν με ενόχλησε, επειδή αντιλαμβάνομαι το ύφος της γραφής του Μπαζίνα, χωρίς να στέκομαι σε μια λέξη που αφήνει (μόνο) στην Ελλάδα κακή γεύση στον ουρανίσκο.

Μόνο στη χώρα μας, (για παράδειγμα) οι λέξεις Γορίλας, Αλβανός και Βούλγαρος, έχουν αρνητική έννοια, ενώ σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη είναι απλά ένα γιγαντόσωμο θηλαστικό και δύο χώρες των Βαλκανίων

Εσείς δεν είπατε ποτέ γορίλα έναν αθλητή των ΜΜΑ στη ζωή σας; Αν όχι, τότε σίγουρα θα αναφωνήσατε “Τι κτήνος είναι αυτός;”

Εγώ τον αγαπημένο μου αθλητή ΜΜΑ, τον
Brock Lesnar (ναι τον θαυμάζω λόγω του παρελθόντος του στο pro-wrestling), δεν τον αποκαλώ γορίλα. Συνήθως τον αποκαλώ “ντοπαρισμένο τέρας”.

Ο συμπαθέστατος γορίλας, είναι παιδική λέξη μπροστά στο ντοπαρισμένο τέρας ε;

Απλά ποτέ δεν θα δείτε να γράφω “Το ντοπαρισμένο τέρας διέλυσε την κουραδομηχανή”. Δεν είναι
political correct.

Ατόπημα
λοιπόν του Μπαζίνα, που γράφει τη λέξη γορίλες;

Θα το δεχτώ. Ναι. Ατόπημα. Αν απέφευγε αυτή τη λέξη, προφανώς, οι αναγνώστες θα είχαν την ευκαιρία να συγκεντρωθούν στο πραγματικό νόημα του άρθρου του. Το βίαιο στοιχείο που τρομάζει.

Ας δεχτούμε λοιπόν όλοι εμείς που αγαπάμε είτε στα αλήθεια, είτε από μόδα (σαν και μένα) τις ΜΜΑ, ότι η εικόνα δύο παλαιστών να χτυπιούνται σε ένα κλουβί, τρομάζει τους υπόλοιπους.

Δεν είναι όλοι υποχρεωμένοι να λατρέψουν ή να δεχτούν κάτι τέτοιο. Εξηγήστε τους με επιχειρήματα, τι συμβαίνει, χωρίς να έχετε την απαίτηση να συμφωνούν μαζί σας στο τέλος.

Και ολοκληρώνω με τα... ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Δοκιμάστε να πείσετε κάποιον για τις ΜΜΑ χωρίς να χρησιμοποιήσετε τον πιασάρικο όρο Παγκράτιο.

Οι ΜΜΑ εμφανίστηκαν στην Ελλάδα μέσα από το youtube και εμείς με την κλασική καθυστέρηση των δέκα ετών από την Δύση (και την Ανατολή στην προκειμένη περίπτωση) τις αφομοιώσαμε επειδή (και αυτές) προέρχονται από το αρχαίο Παγκράτιο.

Κουράστηκα να το ακούω. Είτε πρόκειται για το kickboxing είτε για τις ΜΜΑ, πάντα συνοδεύονται από τη φράση “προέρχονται από το παγκράτιο”.

Φυσικά και στέκει η παραπάνω φράση αλλά... ας σταματήσουμε να την πιπιλάμε. Το παγκράτιο υπήρξε προπάτορας πολλών δυναμικών αθλημάτων. Ο Έλληνας πως το εξέλιξε όμως;

Σίγουρα, όχι όπως οι Ιάπωνες που εφηύραν το
kickboxing, όπως οι Βραζιλιάνοι που ανέπτυξαν το Vale Tudo και το Ιαπωνικό Ju Jitsu σε Brazilian και όπως οι Αμερικάνοι που απογείωσαν (εμπορικά και όχι ποιοτικά) τις ΜΜΑ.

Τα έχουμε ξαναπει... Παρένθετοι γονείς είμαστε.

Τα καλύτερα παιδιά βρε...

Στα επιχειρήματα σας μην προσθέσετε, το πόσο καλά παιδιά είναι οι αθλητές των ΜΜΑ. Για κάθε καλό παιδί των ΜΜΑ, υπάρχει και ένα κακό παιδί να κρατάει αντίβαρο.

Κάθε
Randy Couture, έχει έναν Rampage Jackson ή έναν Bret Rogers, στο γινγκ γιανγκ τις ισοροπίας του ΜΜΑ σύμπαντος.

Καλοί και κακοί υπάρχουν παντού. Από τους ταξιτζήδες στα αεροδρόμια, τους ιατρούς στα νοσοκομεία και τους fighters έξω από τα rings.

Υ.Γ Ευχαριστώ τον ανεκτίμητο θησαυρό της δημοσιογραφίας, Ηλία Μπαζίνα, που 25 χρόνια τώρα, κάτω από τα πρωτοσέλιδα της λαίλαπας του ποδοσφαίρου, έχει δώσει αφορμή στον κόσμο να διαβάσει και κάτι άλλο.

Σίγουρα δύο παλαιστές του UFC, έστω και με τον (σε λάθος ώρα) χαρακτηρισμό γορίλες, θα τράβηξαν το μάτι κάποιων αναγνωστών...

... και όπως λέει και ο αρχισυντάκτης μας για τις ΜΜΑ
, ο Γιάνναρος ο Ασκούνης: “Bad publicity is still publicity” (και η κακή δημοσιότητα παραμένει δημοσιότητα).

Υ.Γ 2 Ειρήνη ημίν... και αφήστε να θυμώνουν μόνο αυτοί που πραγματικά γνωρίζουν το αντικείμενο και νιώθουν προσβεβλημένοι από κάτι που γράφτηκε. Οι υπόλοιποι... ας γυρίσουμε στο youtube.